1. E- devlet
üzerinde e-kayıt yaptım. Meslek yüksekokulunuza belge getirmem gerekiyor mu?
·22-24 Ağustos 2022 tarihleri
arasında e-devlet üzerinden üniversite kayıtlarını yapacaklardır,
·E-devlet sistemi üzerinden kayıt yapmayan öğrenciler 22-26 Ağustos 2022 tarihleri arasında Üniversitemize gelerek yüz
yüze kayıt yapacaklardır.
.E-Devlet’ten kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için Meslek Yüksekokulumuza
gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.
2. E- Devlet
üzerinden kaydımı yapmama rağmen neden pasif öğrenci olarak görünüyorum?
· E-Devlet üzerinden öğrenci belgesi alabiliyorsanız kaydınızda
herhangi bir sorun yoktur. Henüz ders kaydınız yapılmadığı için pasif öğrenci
olarak görünüyorsunuz. Ders kaydınız yapıldığı takdirde aktif öğrenci olarak
görüneceksiniz.
3.Dersler
nasıl işlenecek?
· 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında da örgün öğretim
programlarında eğitimin yüz yüze sürdürülmesine
· Yükseköğretim kurumlarımızın sistemlerinde uzaktan öğretimin
"Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar"
çerçevesinde yüz yüze eğitimi destekleyici olarak yer almasının sağlanmasına
· Örgün öğretim programlarda ara, dönem sonu ve bütünleme sınavlarının
sadece yüz yüze yapılması kararlaştırılmıştır.
Akademik takvim için tıklayınız.
4. Uzaktan
Eğitim Sistemi hakkında bilgi nereden alabilirim?
· Uzaktan eğitim ile verilen dersler için ALSM sitemi
kullanılacaktır. ALSM giriş için tıklayınız.
5. Yeni
kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· Meslek Yüksekokulumuza ilk defa kayıt yaptıran
öğrencilerin kullanıcı adı Okul Numarası; parolası da T.C. Kimlik Numarasının
ilk 5 hanesidir.
· Sisteme giriş için tıklayınız
· Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
· Dilerseniz sisteme E-Devlet ile giriş
yapabilirsiniz.
6. Şifremi
unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden
şifremi unuttum kısmına tıklayarak yeni şifre edinebilirsiniz.
7. Öğrenci
Bilgi Sistemi ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
· "Öğrenci
Bilgi Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu,
sınav tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı
takip edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme
işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz
8. Ders
kaydımı nasıl yaptırabilirim?
· Ders Kayıtları akademik takvimde belirtilen tarihler
arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrenci tarafından yapılacaktır.
· Meslek Yüksekokulumuza 2022 yılında kayıt yapan öğrencilerimizin
güz dönemi ders kayıtları otomatik olarak yapılacaktır. Harç borcu olan
öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan sonra ders kaydı öğrenci işleri
tarafından yapılacaktır.
9. Harcımı
ne zaman ve nasıl yatıracağım?
· Dönem
uzatan ve 2. üniversiteden dolayı çıkan harcınızı Ziraat Bankası
ATM’lerinden veya internet bankacılığı şubesinden öğrenci numaranızı veya T.C.
kimlik numaranızı girerek yatırabilirsiniz. Harç ücreti her bölüm için dönemlik
olarak Öğrenci Bilgi sitemi üzerinden hesaplanmaktadır.
10. %10’a giren
öğrencilere öğrenim ücreti/harç miktarı ile ilgili nasıl bir işlem yapılır.
· Meslek Yüksekokulumuzda ikinci öğretim programları aktif
değildir.
11. Derslere devam zorunluluğu var mıdır?
· Meslek Yüksekokulumuzda derslere %80 devam
zorunluluğu vardır. Örneğin bir yarıyılda toplam 100 saat okutulan bir derse en
az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı yerine getirmeyen öğrenciler
devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “D” harfi görünür.
· Devamsızlıktan kalan öğrenciler ara sınav, mazeret
sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders sınavına giremez.
· Uzaktan eğitim süresince devam zorunluluğu hakkındaki bilgiler
en kısa sürede siirt.edu.tr adresinde yayımlanacaktır.
12. Hazırlık
sınıfı muafiyet sınavı yapılacak mı?
· Üniversitemiz bünyesinde hazırlık sınıfı öğrencileri
derslerini Yabancı Diller Yüksekokulunda almaktadırlar. Hazırlık okuyan
öğrenciler gerekli bilgiye https://yabancidiller.siirt.edu.tr/ adresinden
ulaşabilir.
13. Kayıt
dondurma başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?
. Öğrenimine sağlık, askerlik, ekonomik ve sosyal nedenler ile devam etmek
istemeyen öğrencilerden, izin/kayıt dondurmak isteyenler kesin kaydını
yaptırdıktan sonra gerekçelerini belgeleyerek bir dilekçe ile ilgili Meslek
Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine başvuracaklardır.
· Kayıt dondurma başvuruları eğitim-öğretimin
başlamasından itibaren 15 gün içinde Öğrenci İşleri başvurularak yapılabilir.
· Öğrenciler haklı ve geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu
kararı ile en fazla iki yarıyıl olmak üzere dondurma isteğinde bulunabilir
· Kayıt dondurma ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
14. Kayıt
dondurma ile kayıt yaptırmamak arasında bir fark var mı?
· Kayıt donduran öğrencinin azami kanuni
öğrenim süresi kayıt dondurma süresi kadar artırılır. Ancak öğrencinin kayıt
yaptırmadığı yarıyıl, eğitim süresi hesaplamasına ilave edilir.
15. Meslek
Yüksekokulu içinde bir bölümden başka bir bölüme yatay geçiş olanağı var mı?
· Kazandığınız bölümden başka bir bölüme yatay geçiş
yapmak istiyorsanız Merkezi Yerleştirme Yatay Geçiş Şartlarını sağlamanız
gerekmektedir.
16. Başka bir
Meslek Üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
· Meslek Yüksekokulumuzdan başka bir Üniversiteye yatay
geçiş yapmak için bir dönem beklemeniz gerekmektedir.
· Yatay geçiş şartları Üniversiteler arasında
değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında bilgiyi geçiş yapacağınız
Üniversiteden almanız gerekmektedir.
17. Ders
muafiyeti nedir? Nasıl gerçekleştirilir?
· Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden, daha önce
Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen herhangi bir
yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim kurumunda alıp
başarılı oldukları dersler için, ilgili fakülteye not belgesinin aslı ve ders
içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün
içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep edebilir.
· Muaf olunan dersler Transkriptte "M"
harfiyle görülmektedir.
· Muaf derslerinizin toplamı 45 AKTS üstüyse bir üst
sınıfa intibak işleminiz gerçekleşir.
18. Sınav
sonuçlarına itiraz nasıl olur?
· Öğrencinin 100’lük sisteme göre aldığı not, akademik
takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir. İlan edilen sınav sonucuna itiraz,
ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde ilgili birime yazılı olarak
yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü içerisinde maddi hata bakımından
değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili
yönetim kurulu kararıyla düzeltilir. İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.
19. Mazeret Sınavı nedir? Başvuru nasıl yapılır?
· Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler
için yapılan sınavdır. Sınavlara mazeretleri nedeni ile giremeyen öğrenciler
mazeretlerini belirten belgeyi bir dilekçe ekinde sınav tarihinden itibaren en
geç beş gün içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe teslim ederler. Mazeretleri
ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere sınavların bitiminden
itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı yapılır.
· Ara sınav dışında kalan diğer sınavlara mazeret
başvurusu yapılamaz.
20. Kayıt
Sildirme işlemi nasıl yapılır?
· Meslek Yüksekokulundan kesin olarak ayrılma
işlemlerini ifade eder. Meslek Yüksekokuluna kayıtlı öğrencilerden kaydını
sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvururlar. İlişik
kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları attırılır.
· Kaydı silinen öğrencinin kaydının yeniden açılması
mümkün değildir.
· Kayıt silme için öğrencinin bizzat veya noter onaylı
vekâletname verdiği şahıs yapabilir.
· Kayıt silmede öğrenci kimliğinin verilmesi zorunludur.
21. Kimlik
kartının kaybolması veya çalınması durumunda yapılması gereken işlemler
nelerdir.
· Birimimiz Öğrenci İşlerine başvurarak veya Ziraat
Bankası Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
22. Kişisel
bilgilerimde değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne yapmalıyım?
· İsim, soy isim veya nüfus kimlik bilgilerinde (Ana
adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali vb.) değişiklik ya da
düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme kararının onaylı bir
sureti dilekçe ekinde bağlı bulunulan akademik birime müracaat edilir.
Eğer değişiklik yeni kimlik kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa yeni kimlik
kartı istediğinizi belirtmelisiniz. Belirtilen tarihte eski öğrenci kimlik
kartını teslim edip yeni kimlik kartı alınır.
23. Danışmanım
kimdir? Nasıl öğrenebilirim? Görevi nedir?
· Her öğrenciye akademik programı izlemesini sağlamak
üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır.
· Danışman, öğrencinin devam ettiği programdaki başarı
durumu ve derslerin program içindeki dağılımını dikkate alarak öğrencinin
alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur
ve öğrencinin ders kaydını onaylar
· Danışman, öğrencinin öğrenimini başarılı olarak
sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede tamamlayabilmesi için öğrencinin ders
durumunu sürekli olarak izler ve öğrenciyi yönlendirir.
· Danışman, bölümde izlenecek öğretim planı, Siirt
Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği ve diğer ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen
hususlarda öğrenciyi aydınlatır.
· Danışman, Bölüm/Program Başkanlığının görüşünü alarak gerekli
gördüğü hallerde öğrenci ailesine bilgi verir.
· Danışman, maddi sıkıntı içerisinde bulunan öğrencilerin yardım
fonlarından yararlanmalarını sağlamak için gerekli girişimlerde bulunur.
24. Katkı
payımı sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabilir miyim?
· Katkı payını sehven fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme
belgesi) ve dilekçe ile bağlı bulunduğu akademik birim öğrenci işlerine
müracaat edilmesi halinde iade edilir.
25. Siirt
Üniversitesinde yaz okulu açılmakta mıdır?
· Meslek Yüksekokulumuz yaz okulu uygulaması
bulunmamaktadır.
26. Başka
bir Üniversitede yaz okulunda okumam için ne yapmam gerekmektedir?
· Diğer Üniversitelerde yaz okulundan ders alacak
öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği tarihten itibaren ilk beş
işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer Üniversiteden alacağı
derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına müracaat ederler.
· Yaz okulunda öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde,
dönemde en fazla 3 ders alabilir.
27.
Barınma
imkânları nelerdir?
. İlçe merkezinde KYK bağlı kız yurdu bulunmaktadır. Erkek yurdu için
Siirt Merkezde KYK yurtları mevcuttur. Erkek öğrenciler merkezden Kurtalan’a KYK
tarafından oluşturulan ring seferler vasıtasıyla ulaşım sağlayabilmektedir.
. KYK iletişim için (0484) 411 5609 numaralı telefon ile iletişim
sağlayabilirsiniz.
28. Duyuruları
ve diğer bilgileri nerden takip edebilirim?
· Duyuruları ve diğer bilgileri kurtalanmyo.siirt.edu.tr adresinden ve
aşağıda belirtilen sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.
https://www.facebook.com/kurtalanmyo.myo.1
https://www.instagram.com/kurtalan_myo
iletişim:
0484 411 4242
mail
adresi: kurtalanmyo@siirt.edu.tr