1. E-
Devlet üzerinde E-Kayıt yaptım. Meslek Yüksekokulunuza belge getirmem gerekiyor
mu?
· E-Devlet’ten
kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için Meslek Yüksekokulumuza gelmelerine ve
herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.
2. E-
Devlet üzerinden kaydımı yapmama rağmen neden pasif öğrenci olarak görünüyorum?
· E-Devlet
üzerinden öğrenci belgesi alabiliyorsanız kaydınızda herhangi bir sorun yoktur.
Henüz ders kaydınız yapılmadığı için pasif öğrenci olarak görünüyorsunuz. Ders
kaydınız yapıldığı taktirde aktif öğrenci olarak görüneceksiniz.
3. Dersler
nasıl işlenecek?
· COVİD-19
tedbirleri çerçevesinde 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz dönemi eğitim ve
öğretimin akademik takvimimize bağlı kalınarak uzaktan eğitim yolu ile
yapılmasına karar verilmiştir.
· Akademik
takvim için tıklayınız.
4. Uzaktan
Eğitim Sistemi hakkında bilgi nereden alabilirm?
· Uzaktan
eğitim sistemi kılavuzu en kısa sürede http://siirt.edu.tr adresinde
yayımlanacaktır.
5. Yeni
kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
·
Meslek Yüksekokulumuza ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerin kullanıcı adı
Okul Numarası; parolası da T.C. Kimlik Numarasının ilk 5 hanesidir.
· Sisteme
giriş için tıklayınız
· Öğrenci
numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
· Dilerseniz
sisteme E-Devlet ile giriş yapabilirsiniz.
6. Şifremi
unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden
şifremi unuttum kısmına tıklayarak yeni şifre edinebilirsiniz.
7. Öğrenci
Bilgi Sistemi ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
· "Öğrenci
Bilgi Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu,
sınav tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı
takip edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme
işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz
8. Ders
kaydımı nasıl yaptırabilirim?
· Ders
Kayıtları akademik takvimde belirtilen tarihler arasında Öğrenci Bilgi Sistemi
üzerinden öğrenci tarafından yapılacaktır.
· Meslek
Yüksekokulumuza 2020 yılında kayıt yapan öğrencilerimizin güz
dönemi ders kayıtları otomatik olarak yapılacaktır. Harç borcu olan
öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan sonra ders kaydı öğrenci işleri
tarafından yapılacaktır.
9. Harcımı
ne zaman ve nasıl yatıracağım?
· Dönem uzatan ve 2.
üniversiteden dolayı çıkan harcınızı Ziraat Bankası ATM’lerinden
veya internet bankacılığı şubesinden öğrenci numaranızı veya T.C. kimlik
numaranızı girerek yatırabilirsiniz. Harç ücreti her bölüm için dönemlik 103,5
TL’dir.
10. %10’a
giren öğrencilere öğrenim ücreti/harç miktarı ile ilgili nasıl bir işlem
yapılır.
· Meslek
Yüksekokulumuzda ikinci öğretim programları aktif değildir.
11. Derslere devam zorunluluğu var mıdır?
· Meslek
Yüksekokulumuzda derslere %80 devam zorunluluğu vardır. Örneğin bir yarıyılda
toplam 100 saat okutulan bir derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı
yerine getirmeyen öğrenciler devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “D” harfi
görünür.
· Devamsızlıktan
kalan öğrenciler ara sınav, mazeret sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders
sınavına giremez.
· Uzaktan
eğitim süresince devam zorunluluğu hakkındaki bilgiler en kısa sürede
siirt.edu.tr adresinde yayımlanacaktır.
12. Hazırlık
sınıfı muafiyet sınavı yapılacak mı?
· Üniversitemiz
bünyesinde hazırlık sınıfı öğrencileri derslerini Yabancı Diller Yüksekokulunda
almaktadırlar. Hazırlık okuyan öğrenciler gerekli bilgiye https://yabancidiller.siirt.edu.tr/ adresinden
ulaşabilir.
13. Kayıt
dondurma başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?
· Kayıt
dondurma başvuruları eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde
Öğrenci İşleri başvurularak yapılabilir.
· Öğrenciler
haklı ve geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki
yarıyıl olmak üzere dondurma isteğinde bulunabilir
· Kayıt
dondurma ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
14. Kayıt
dondurma ile kayıt yaptırmamak arasında bir fark var mı?
· Kayıt
donduran öğrencinin azami kanuni öğrenim süresi kayıt dondurma süresi kadar
artırılır. Ancak öğrencinin kayıt yaptırmadığı yarıyıl, eğitim süresi
hesaplamasına ilave edilir.
15. Meslek
Yüksekokulu içinde bir bölümden başka bir bölüme yatay geçiş olanağı var mı?
· Kazandığınız
bölümden başka bir bölüme yatay geçiş yapmak istiyorsanız Merkezi
Yerleştirme Yatay Geçiş Şartlarını sağlamanız gerekmektedir.
16. Başka
bir Meslek Üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
· Meslek
Yüksekokulumuzdan başka bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak için bir dönem
beklemeniz gerekmektedir.
· Yatay
geçiş şartları Üniversiteler arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu
hakkında bilgiyi geçiş yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.
17. Ders
muafiyeti nedir? Nasıl gerçekleştirilir?
· Yeni
kayıt yaptıran öğrencilerden, daha önce Yükseköğretim Kurulu tarafından
denkliği kabul edilen herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş
olanlar, o yükseköğretim kurumunda alıp başarılı oldukları dersler için, ilgili
fakülteye not belgesinin aslı ve ders içerikleriyle
birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde bir
dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep edebilir.
· Muaf
olunan dersler Transkriptte "M" harfiyle görülmektedir.
· Muaf
derslerinizin toplamı 34 kredi ve üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz
gerçekleşir.
18. Sınav
sonuçlarına itiraz nasıl olur?
· Öğrencinin
100’lük sisteme göre aldığı not, akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan
edilir. İlan edilen sınav sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren beş iş günü
içinde ilgili birime yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş
günü içerisinde maddi hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi
durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla düzeltilir.
İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.
19. Mazeret Sınavı nedir?
Başvuru nasıl yapılır?
· Mazereti
nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara
mazeretleri nedeni ile giremeyen öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir
dilekçe ekinde sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili
dekanlığa/müdürlüğe teslim ederler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul
edilen öğrencilere sınavların bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret
sınavı yapılır.
· Ara
sınav dışında kalan diğer sınavlara mazeret başvurusu yapılamaz.
20. Kayıt
Sildirme işlemi nasıl yapılır?
· Meslek
Yüksekokulundan kesin olarak ayrılma işlemlerini ifade eder. Meslek
Yüksekokuluna kayıtlı öğrencilerden kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe
ile öğrenci işlerine başvururlar. İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili
birimlere gerekli imzaları attırılır.
· Kaydı
silinen öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.
· Kayıt
silme için öğrencinin bizzat veya noter onaylı vekâletname verdiği şahıs
yapabilir.
· Kayıt
silmede öğrenci kimliğinin verilmesi zorunludur.
21. Kimlik
kartının kaybolması veya çalınması durumunda yapılması gereken işlemler
nelerdir.
· Kezer
kampüsünde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak veya Ziraat
Bankası Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
22. Kişisel
bilgilerimde değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne yapmalıyım?
· İsim,
soy isim veya nüfus kimlik bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum
Yeri, Medeni Hali vb.) değişiklik ya da düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı,
varsa mahkeme kararının onaylı bir sureti dilekçe ekinde bağlı
bulunulan akademik birime müracaat edilir. Eğer değişiklik yeni kimlik kartı
çıkarılmasını gerektiriyorsa yeni kimlik kartı istediğinizi belirtmelisiniz.
Belirtilen tarihte eski öğrenci kimlik kartını teslim edip yeni kimlik kartı
alınır.
23. Danışmanım
kimdir? Nasıl öğrenebilirim? Görevi nedir?
·
Her öğrenciye akademik programı izlemesini sağlamak üzere bir
öğretim elemanı danışman olarak atanır.
· Danışman,
öğrencinin devam ettiği programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki
dağılımını dikkate alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler
hakkında öğrenciye önerilerde bulunur ve öğrencinin ders kaydını onaylar
· Danışman,
öğrencinin öğrenimini başarılı olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede
tamamlayabilmesi için öğrencinin ders durumunu sürekli olarak izler ve
öğrenciyi yönlendirir.
· Danışman,
bölümde izlenecek öğretim planı, Siirt Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav
Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve diğer
ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hususlarda öğrenciyi aydınlatır.
· Danışman,
Bölüm/Program Başkanlığının görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde öğrenci
ailesine bilgi verir.
· Danışman,
maddi sıkıntı içerisinde bulunan öğrencilerin yardım fonlarından
yararlanmalarını sağlamak için gerekli girişimlerde bulunur.
24. Katkı
payımı sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabilir miyim?
· Katkı
payını sehven fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile bağlı
bulunduğu akademik birime müracaat edilmesi halinde iade edilir.
25. Siirt
Üniversitesinde yaz okulu açılmakta mıdır?
· Siirt
Üniversitesi bünyesinde yaz okulu belirli fakültelerde açılmaktadır.
26. Başka
bir Üniversitede yaz okulunda okumam için ne yapmam gerekmektedir?
· Diğer
Üniversitelerde yaz okulundan ders alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının
ilan edildiği tarihten itibaren ilk beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe
ekinde diğer Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile birlikte bölüm
başkanlığına müracaat ederler.
· Yaz
okulunda öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3
ders alabilir.
27. Duyuruları
ve diğer bilgileri nerden takip edebilirim?
· Duyuruları
ve diğer bilgileri kurtalanmyo.siirt.edu.tr adresinden ve
aşağıda belirtilen sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.
https://www.facebook.com/kurtalanmyo.myo.1
https://www.instagram.com/kurtalan_myo
28. Aradığım
soruya cevap bulamadım size nasıl ulaşabilirim?
· Sorularınız
için kuratalanmyo@siirt.edu.tr adresine mail atabilir veya 0484
212111/4004-4016 arayabilirsiniz.