KURTALAN MESLEK
YÜKSEKOKULU 2024 ÖĞRENCİ BİLGİ REHBERİ
1. E- devlet üzerinde e-kayıt yaptım.
Meslek yüksekokulunuza belge getirmem gerekiyor mu?
19-21 Ağustos 2023 tarihleri arasında e-devlet
üzerinden üniversite kayıtlarını yapacaklardır,
E-devlet sistemi üzerinden kayıt yapmayan öğrenciler 19 Ağustos – 23 Ağustos 2024 tarihleri
arasında Yüksekokulumuza gelerek yüz yüze kayıt yapacaklardır.
E-Devlet’ten kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için
Meslek Yüksekokulumuza gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek
yoktur.
2. E- Devlet üzerinden kaydımı yapmama
rağmen neden pasif öğrenci olarak görünüyorum?
E-Devlet üzerinden öğrenci belgesi alabiliyorsanız
kaydınızda herhangi bir sorun yoktur. Henüz ders kaydınız yapılmadığı için
pasif öğrenci olarak görünüyorsunuz. Ders kaydınız yapıldığı takdirde aktif
öğrenci olarak görüneceksiniz.
3.Dersler nasıl işlenecek?
2024-2025 eğitim ve öğretim yılında da örgün öğretim
programlarında eğitimin yüz yüze sürdürülmesine
Yükseköğretim kurumlarımızın sistemlerinde uzaktan
öğretimin "Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve
Esaslar" çerçevesinde yüz yüze eğitimi destekleyici olarak yer almasının
sağlanmasına
Örgün öğretim programlarda ara, dönem sonu ve
bütünleme sınavlarının sadece yüz yüze yapılması kararlaştırılmıştır.
Akademik takvim için tıklayınız.
4. Uzaktan Eğitim Sistemi
hakkında bilgi nereden alabilirim?
Uzaktan eğitim ile verilen dersler için ALSM sitemi
kullanılacaktır. ALSM giriş için tıklayınız.
5. Yeni kayıtlı öğrenciyim,
sisteme girmek için ne yapmalıyım?
Meslek Yüksekokulumuza ilk defa kayıt yaptıran
öğrencilerin kullanıcı adı Öğrenci Numarası; parolası da T.C. Kimlik
Numarasının ilk 5 hanesidir.
Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemi (Otomasyon) giriş için tıklayınız
Dilerseniz sisteme E-Devlet ile giriş yapabilirsiniz.
6. Şifremi unuttum,
sisteme girmek için ne yapmalıyım?
Öğrenci Bilgi Sistemi (Otomasyon) şifre sıfırla kısmına tıklayarak yeni şifre edinebilirsiniz. Tıklayınız
7. Öğrenci Bilgi Sistemi
ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
"Öğrenci Bilgi Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı,
harç durumunuzu, sınav tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da
şahsi duyurularınızı takip edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme
işlemlerinizi, harç ödeme işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt
çıktısını alabilirsiniz
8. Ders kaydımı
nasıl yaptırabilirim?
Ders Kayıtları akademik takvimde belirtilen tarihler
arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrenci tarafından yapılacaktır.
Meslek Yüksekokulumuza 2024-2025
Eğitim-Öğretim yılında kayıt yapan öğrencilerin güz dönemi ders
kayıtları otomatik olarak yapılacaktır. Harç borcu olan öğrencilerin
ise harç ödemesi yaptıktan sonra ders kaydı öğrenci işleri tarafından
yapılacaktır.
9. Harcımı ne zaman ve
nasıl yatıracağım?
Dönem uzatan ve 2. üniversiteden dolayı çıkan harcınızı Ziraat
Bankası ATM’lerinden veya internet bankacılığı şubesinden öğrenci numaranızı
veya T.C. kimlik numaranızı girerek yatırabilirsiniz. Harç ücreti her bölüm
için dönemlik olarak Öğrenci Bilgi sitemi üzerinden hesaplanmaktadır.
10. Derslere
devam zorunluluğu var mıdır?
Meslek Yüksekokulumuzda derslere %80 devam zorunluluğu
vardır. Örneğin bir yarıyılda toplam 100 saat okutulan bir derse en az 80 saat
devam edilmelidir. Bu şartı yerine getirmeyen öğrenciler devamsızlıktan kalır
ve not kartlarında “D” harfi görünür.
Devamsızlıktan kalan öğrenciler ara sınav, mazeret
sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders sınavına giremez.
11. Kayıt dondurma başvurusu ne
zaman ve nasıl yapılır?
Öğrenimine sağlık, askerlik, ekonomik ve sosyal
nedenler ile devam etmek istemeyen öğrencilerden, izin/kayıt dondurmak
isteyenler kesin kaydını yaptırdıktan sonra gerekçelerini belgeleyerek bir
dilekçe ile ilgili Meslek Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine başvuracaklardır.
Kayıt dondurma başvuruları eğitim-öğretimin
başlamasından itibaren 15 gün içinde
Öğrenci İşleri başvurularak yapılabilir.
Öğrenciler haklı ve geçerli sebeplerle, ilgili yönetim
kurulu kararı ile en fazla iki yarıyıl
olmak üzere dondurma isteğinde bulunabilir
Kayıt dondurma ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
12. Kayıt dondurma ile
kayıt yaptırmamak arasında bir fark var mı?
Kayıt donduran öğrencinin azami kanuni öğrenim süresi
kayıt dondurma süresi kadar artırılır. Ancak öğrencinin kayıt yaptırmadığı
yarıyıl, eğitim süresi hesaplamasına ilave edilir.
13. Meslek Yüksekokulu içinde bir
bölümden başka bir bölüme yatay geçiş olanağı var mı?
Kazandığınız bölümden başka bir bölüme yatay
geçiş yapmak istiyorsanız Merkezi Yerleştirme Yatay Geçiş Şartlarını sağlamanız
gerekmektedir.
14. Başka bir Meslek Üniversiteye
yatay geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Meslek Yüksekokulumuzdan başka bir Üniversiteye yatay
geçiş yapmak için bir dönem beklemeniz gerekmektedir.
Yatay geçiş şartları Üniversiteler arasında değişiklik
gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında bilgiyi geçiş yapacağınız
Üniversiteden almanız gerekmektedir.
15. Ders muafiyeti nedir? Nasıl
gerçekleştirilir?
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden, daha önce
Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen herhangi bir
yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim kurumunda alıp
başarılı oldukları dersler için, ilgili fakülteye/müdürlüğe not belgesinin aslı
ve ders içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat
ederek muafiyet talep edebilir.
Muaf olunan dersler Transkriptte "M"
harfiyle görülmektedir.
Muaf derslerinizin toplamı 45 AKTS üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz gerçekleşir.
16. Sınav sonuçlarına itiraz
nasıl olur?
Öğrencinin 100’lük sisteme göre aldığı not, akademik
takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir. İlan edilen sınav sonucuna itiraz,
ilan tarihinden itibaren 5 (Beş) iş günü içinde ilgili birime
yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü içerisinde maddi
hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi durumunda, öğrencinin
aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla düzeltilir. İtirazın neticesi öğrenciye
bildirilir.
17. Mazeret
Sınavı nedir? Başvuru nasıl yapılır?
Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler
için yapılan sınavdır. Sınavlara mazeretleri nedeni ile giremeyen öğrenciler
mazeretlerini belirten belgeyi bir dilekçe ekinde sınav tarihinden itibaren en
geç beş gün içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe teslim ederler. Mazeretleri
ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere sınavların bitiminden
itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı yapılır.
Ara sınav dışında kalan diğer sınavlara mazeret
başvurusu yapılamaz.
18. Kayıt Sildirme işlemi
nasıl yapılır?
Meslek Yüksekokulundan kesin olarak ayrılma
işlemlerini ifade eder. Meslek Yüksekokuluna kayıtlı öğrencilerden kaydını
sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvururlar. İlişik
kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları attırılır.
Kaydı silinen öğrencinin kaydının yeniden
açılması mümkün değildir.
Kayıt silme için öğrencinin bizzat veya noter onaylı
vekâletname verdiği şahıs yapabilir.
Kayıt silmede öğrenci
kimlik kartı verilmesi zorunludur.
19. Kimlik kartının
kaybolması veya çalınması durumunda yapılması gereken işlemler nelerdir.
Birimimiz Öğrenci İşlerine başvurarak veya Ziraat
Bankası Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
20. Kişisel bilgilerimde
değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne yapmalıyım?
İsim, soy isim veya nüfus kimlik bilgilerinde (Ana
adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali vb.) değişiklik ya da
düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme kararının onaylı bir
sureti dilekçe ekinde bağlı bulunulan akademik birime müracaat edilir.
Eğer değişiklik yeni kimlik kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa yeni kimlik
kartı istediğinizi belirtmelisiniz. Belirtilen tarihte eski öğrenci kimlik
kartını teslim edip yeni kimlik kartı alınır.
21. Danışmanım kimdir?
Nasıl öğrenebilirim? Görevi nedir?
Her öğrenciye akademik programı izlemesini sağlamak
üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır.
Danışman, öğrencinin devam ettiği programdaki başarı
durumu ve derslerin program içindeki dağılımını dikkate alarak öğrencinin
alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur
ve öğrencinin ders kaydını onaylar
Danışman, öğrencinin öğrenimini başarılı olarak
sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede tamamlayabilmesi için öğrencinin ders
durumunu sürekli olarak izler ve öğrenciyi yönlendirir.
Danışman, bölümde izlenecek öğretim planı, Siirt
Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği ve diğer ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen
hususlarda öğrenciyi aydınlatır.
Danışman, Bölüm/Program Başkanlığının görüşünü alarak
gerekli gördüğü hallerde öğrenci ailesine bilgi verir.
Danışman, maddi sıkıntı içerisinde bulunan
öğrencilerin yardım fonlarından yararlanmalarını sağlamak için gerekli
girişimlerde bulunur.
22. Katkı payımı sehven fazla
ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabilir miyim?
Katkı payını sehven fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme
belgesi) ve dilekçe ile bağlı bulunduğu akademik birim öğrenci işlerine
müracaat edilmesi halinde iade edilir.
23. Başka bir Üniversitede
yaz okulunda okumam için ne yapmam gerekmektedir?
Diğer Üniversitelerde yaz okulundan ders alacak
öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği tarihten itibaren ilk beş iş günü mesai bitimine kadar
bir dilekçe ekinde diğer Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile
birlikte bölüm başkanlığına müracaat ederler.
Yaz okulunda öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz
döneminde, dönemde en fazla 3 ders alabilir.
24. Barınma imkânları nelerdir?
İlçe merkezinde KYK bağlı kız ve erkek yurdu
bulunmaktadır. KYK iletişim için (0484) 411 5609 numaralı telefon ile
iletişim sağlayabilirsiniz.
25. Duyuruları ve diğer bilgileri
nerden takip edebilirim?
Duyuruları ve diğer bilgileri kurtalanmyo.siirt.edu.tr adresinden ve
aşağıda belirtilen sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.
https://www.facebook.com/kurtalanmyo.myo.1
https://www.instagram.com/kurtalan_myo
iletişim: 0484 411 4242
mail adresi: kurtalanmyo@siirt.edu.tr